čtvrtek 30. října 2014

Dobroty k podzimu patří

Každý zná a téměř každý dělá dýňovou polívku.
Já jí dělám po svým...ochutnejte, je výborná :-)))

Osmahněte cibulku na olivovém oleji, oloupanou, vydlabanou, na kostičky nakrájenou dýni osmahněte a zalijte vodou. Přidejte několik růžiček květáku.
Osolte, lehce opepřete.
Jak bude zelenina měkká, přidejte rozmačkaný česnek a vše rozmixuje tyčovým mixérem.
Přidejte trochu muškátového oříšku.
Podává se se lžičkou zakysané smetany a pokud máte, pokapejte ji i dýňovým olejem.

Naší další podzimní hitovkou je pečená zelenina...děláte ji také? A co vám chutná nejvíc?
Mě bezpečně červená řepa a brambory...
A nahoru zalít čenekovou zakysanou smetanou...
MŇAM!
Dobrou chuť!

Auka

4 komentáře:

  1. Pečenou zeleninu neděláme, ale asi uděláme. Je to lákavé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, doporučuju, na plech malinko olivového oleje a dát tam směs, co zrovna doma najdete...posolit a dát nějaké koření (domácí rozmarýn nejlíp), po cca půl h až 45min. je plech upečený...mňamka může začít:-)))

      Vymazat
  2. Veru, obojí mám ráda,ale děti to nechtějí a manžel se přemůže:-)Pečené zeleniny sním klidně celý plech:-)Jen mě mrzí, že se mi urodilo jen pár dýní a kupované by mi asi nechutnali:-)Jedině z trhu na který se nedostanu:-(Krásné podzimní dny Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, u nás je to naopak, Tomík obojí zbožňuje, náš taťka jí polívku, ale pečenou zeleninu ne...
      Luci, nám se taky letos dýně neurodili a vlastně nikomu, koho znám...prostě špatný dýňo-rok :-( ale i nakonec i ty z obchodu se dají...já mám ráda hokaido i klasické dýně na kompot a o cuketách ani nemluvím...
      Mimo jiné, máš krásné truhlíky na oknech!

      Vymazat