sobota 15. února 2014

Já koblížek koblížek...

Krásné sobotní ráno!
...tak toto je nej pohádka mého syna...umím ji odříkávat i ze spaní :-)
A tak je musíme i dělat...jenže...kupované jsou né vždy to pravé koblížkové a domácí smažené...no, to si člověk zadělává na žlučníkový záchvat...takže jsem musela použít strýčka googla a našla jsem několik receptů na pečené koblížky...ty jsem si upravila a dnes používám recept na cca 12 koblížků.

KOBLÍŽKY

  • 4 hrnky hladké mouky
  • 1 žloutek
  • 2 lžíce másla
  • 3 lžíce cukru
  • špetka soli
  • vanilkový cukr
  • velký panák rumu
  • 1 kostička droždí
  • 1 hrnek vlažného mléka
Ve vlažném mléce rozmíchám droždí, do mouky přidám všechny sypké suroviny, uprostřed udělám důlek a do důlku dám žloutek, opatrně nalívám mléko s kvasnicemi a nakonec i rumík. Těsto zpracuji do hladka a nechám cca 30min. kynout.
Po vykynutí těsto vyválím a sklenicí vykrajuju kolečka. Na polovinu koleček dám vrchovatou lžičku marmelády a ty pak přiklopím těmi, kam jsem marmošu nedala...okraje pěkně prstíky stlačím k sobě, bo jinak nám marmeláda uteče :-)
Koblížky nechám ještě chvíli vykynout na plechu. Peču v troubě cca 15min při 170°C a po vytažení potírám máslem se lžící rumu a následně pocukruju.

Jednoduchá a odlehčená varianta :-)

Dobrou chuť!
toto je nadílka z jedné dávky

Auka

4 komentáře:

  1. Hned jak odezní nemoc Vojtíka tak hurá na koblížky:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Taky už jsem o nich četla..... ale pořád se nikdo nemá k tomu aby je u nás upekl:-))))

    OdpovědětVymazat
  3. Ty můžou být dobré a nejlepší je ten konec v troubě ;) Zkusím.

    OdpovědětVymazat
  4. Holky, jsou skvělé...o víkendu jsme byli na návštěvě a s kamarádkou jsem si večer, poté co děti usly, daly víno a udělaly jsme dvojitou dávku...bylo z ní 34 koblížků...ráno jako snídaně pro dvě rodinky...skvělé :-))) Doufám, že i vám se povedou :-)

    OdpovědětVymazat